14 Ocak 2009 Çarşamba

NEZİHİ TOSUNCUK



Herkes tanımaz Nezihi'yi
hele Fenerbahçe'ye gönül vermeyenler hiç tanıyamaz.
ben de tanımıyordum bu efsaneyi.biryerler de karşıma çıktı.
okudum tanıdım okuduğum kadarıyla.keşke herkes futbola bu kadar tutkulu,aynı zamanda da neşeli,kendi kalesine attığı golle bile dalga geçer olabilse(hem de bir galatasaray maçında)

Nezihi TOSUNCUK yıllarca Fenerbahçe defansının göbeğinde
deli kuvvetiyle rakip forvetleri yıldırırmış.
aynı zamanda bu adam Aykut Kocaman'ı Fenerbahçe'ye kaçırmış.
bir galatasaray maçında kendi kalesine attığı golden sonra
dönemin efsanevi kalecisi Schumacher'e dönerek
'nasıl taktım' demiş ve kariyerini 38 yaşında
forvet olarak tamamalamış.evet forvet olarak.
lakabı deli imiş.
şimdilerde bjk'li ibrahim üzülmezin lakabından.
ama delilikte ibrahim nezihiyle yarışamaz bana göre.
bir keresinde çizgiden topu çıkartma pahasına kendisini sakatlamış ama gole engel olmuş.
Fenerbahçenin 3-0 geriden gelip 3-4 aldığı galatasaray
maçının ardından da
'3 avans 4te biter'lafını sölemiş ve bu laf günümüze kadar gelmiştir.
Nezihi'nin deli raporu olduğunu ileri süren futbolcular da varmış o tarihlerde.
deliliğine dair başka işaretler de varmış
mesela faul yaptığında'ısır ısır' diye motive edilirmiş.
zira faul yaptıktan sonra altın kolyesini boynundan çıkarır
onu ısırarak görev yerine dönermiş.
boluspor'da oynarken
bir iddaa üzerine
bolu sokaklarında
tek paçası kesilmiş pantolonla gezdiği rivayet edilirmiş
bunlar sadece bir kaç örnek bu deli dolu adam için.
bu delim adamın kendi kalesine gol attığı ve fenerbahçenin
galatarayı 5-1 yendiği maçın ardından sorulan bir soru üzerine verdiği yanıtla
noktayı koyalım.
maç sonrası mikrofonlara
'schumacher'e gol atmak
hep istediğim bir olaydı.kısmet bugüneymiş'

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder