15 Ocak 2009 Perşembe

YAŞAR USTA GİBİSİ GELMEDİ




Münir ÖZKUL
benim gözümde
KEL MAHMUT'tan
daha önce
YAŞAR USTA'dır.
henüz ilkoukla giderken tanışmıştım
YAŞAR USTA'yla.
saygımdan büyük harfle yazarım
o derece:)
o zamanlar her çocuğun
kendi babasını en güçlü babası
sandığı dönemlerdi.
babam beni herşeyden korurdu.
güç,kuvvet,fizik kuralları,para,pul
önemli değildi.
o benim babamdı ve korurdu.
o dönemlerde izledim ilk YAŞAR USTA'yı.
fabrika müdürünün karışına dikilmiş
yumruğunu göğsüne vura vura
ve
sesi titreye titreye yukardaki
uzun ve dokunaklı baba konuşması.şimdilerde daha da iyi anlıyorum
ve
daha da çok seviyorum YAŞAR USTA'Yı.
bu alt tarafı bir film karakteri deyip geçmeyin
YAŞAR USTA'nın yaptığını herkes yapamaz,
filmlerde bile olsa:)
o efsane olümmm,sevginin saflığı ve dünyada yenilmezliği,
ölümsüzlüğü o.şu kurduğu soluksuz cümleyi herkes kuramaz:
''koskoca adamsın paran var,pulun var,herşeyin var,binlerce kişi çalışıyor
emrinde;yakışır mı sana ekmekle oynamak,yakışır mı bunca günahsızı,çoluk çocuğu,karda kışta sokağa atmak,aç bırakmak.
ama nasıl yakışmaz.sen değilmisin öz kızına bile acımayan,
bir damlacık saadeti çok gören.
anlamıyor musun beyim bu çocuklar birbirlerini seviyor.
ama ben boşa konuşuyorum.sevgiyi tanımayan adama
sevgiyi anlatmaya çalışıyorum HIH.
seen büyük patron,milyarder,para babası,
fabrikalar sahibi saim bey.
sen mi büyüksün?
hayır ben büyüğüm.
ben,YAŞAR USTA,sen benim yanımda bir hiçsin.
anlıyor musun?bir hiç gözümde pul kadar bile değerin yok.
ama şunu bil.
ne oğluma ne gelinime
hiçbir şey yapamayacaksın,yıkamayacaksın,
dağıtamayacaksın,mağlup edemiceksin bizi.
çünkü biz birbirimize parayla pulla değil
sevgiyle
bağlıyız.
bizler
birbirimizi seviyoruz.
biz bir aileyiz.
bunu yıkmaya senin gücün yeter mi sanıyorsun.
dokunma artık aileme,
dokunma çocuklarıma,
dokunma gelinime,dokunma oğluma.
eğer onların kılına zarar gelirse;
ben,ömrümde bir karıncayı bile incitmemiş olan ben,
YAŞAR USTA,
hiç düşünmeden çeker vururum seni
anlıyor musun
vururum
ve
dönüp arkama bile bakmam..''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder