28 Şubat 2009 Cumartesi

boca es mi religion


- "Boca es mi religion, Maradona es mi dios, la Bombonera es mi iglesia - Boca benim dinim, Maradona tanrim, la Bombonera da mabedimdir" - Boca Juniors Stadi la Bombonera girisinde yazan cumle

26 Şubat 2009 Perşembe

tatil

good morning sweetie

24 Şubat 2009 Salı

isterdim


böyle.

21 Şubat 2009 Cumartesi

13 ŞUBAT 1949


Formalardaki ve ayakkabılardaki saflık,temizlik ve güzellik.ne bir reklam ne rangarenk ayakkabılar.amatör ruhun forması ve ayakkabısı.tribünlerdeki askeri nizam.Fenerbahçenin 60 yıl önceki ruhu,takımı,forması geri gelsin.voleybol toplarıyla oynansın yine=)O gün de bir cumaartesiydi.4-0 lık galatasaray galibiyeti vardı.bazı şeyler hiç değişmiyor sanırım:)

9 Şubat 2009 Pazartesi

boca juniors











boca juniors hem halkın takımıdır hem de sarı laciverttir.
baş düşmanları river plate ise milyonerler takımıdır.river plate'in lakabı 'los millanorios' yani milyonerlerdir.
boca juniors ise işçilerin takımıdır.maradona'nın takımıdır.
zamanında maradona kendini almak isteyen river yöneticilerine asla river forması giymem demiştir.
river taraftarları için futbol sanattır,boca taraftarları içinse bir güç savaşıdır.
bu yüzden dünyanın 1 numaralı futbolcusunun(maradona) boca forması giymiş olması onlar için övünç kaynağıdır.

belki de dünyanın en müthiş,en vefalı taraftarlarına sahip olan takım.2003 senesinde bir libertedores kupası maçı izlerken farkettim bunu.la bombonera tıklım tıklımdı.taraftarlar hiç susmadan sadece "aley ooğo oley ohoo" diye bilinen tezahuratı yapıyordu.1-0 öne geçtikleri gol atıldığında sadece "diego-diego-diego-diego" diye tempo tuttular.golün heyecanı geçtikten sonra tekrar eski tezahurata döndüler ve ben o an anladımki taraftar hiç susmadan sadece "aley diego-oley diego" diye bağırmıştı..
ayrıca her altyapı secmesinde trubunune kocaman bir pankart asan taraftar grubuna sahiptir pankart soyledir"birgun hepiniz maradona olabilirsiniz ama bir che asla"

fenerbahçe'den sonra tuttuğum takımdır boca.boca forması rüyamdır.birgün bizim formamızın da böyle olmasını çok isterim.ama onların laciverti daha koyu.aslında söylenecek daha çok şey var ama biraz da fotoğraflarla anlatmaya çalışayım.FORZA BOCA..

islam çupi der ki:

Fenerbahçe Cumhuriyeti ortalıkta yoksa, Türkiye yoktur, futbol yoktur, bolluk yoktur, insanlar yoktur, canlılar güç nefes alır ve bu ülke kısa süre sonra yaşayan yer olmaktan çıkıp, mezarlık olur. Fenerbahçe büyüklüğü ne şampiyonluk büyüklüğü, ne kupa büyüklüğüdür. Onun büyüklüğü başka bir büyüklüktür işte, adı konamaz..

yolculuk


15 Ocak 2009 Perşembe

YAŞAR USTA GİBİSİ GELMEDİ




Münir ÖZKUL
benim gözümde
KEL MAHMUT'tan
daha önce
YAŞAR USTA'dır.
henüz ilkoukla giderken tanışmıştım
YAŞAR USTA'yla.
saygımdan büyük harfle yazarım
o derece:)
o zamanlar her çocuğun
kendi babasını en güçlü babası
sandığı dönemlerdi.
babam beni herşeyden korurdu.
güç,kuvvet,fizik kuralları,para,pul
önemli değildi.
o benim babamdı ve korurdu.
o dönemlerde izledim ilk YAŞAR USTA'yı.
fabrika müdürünün karışına dikilmiş
yumruğunu göğsüne vura vura
ve
sesi titreye titreye yukardaki
uzun ve dokunaklı baba konuşması.şimdilerde daha da iyi anlıyorum
ve
daha da çok seviyorum YAŞAR USTA'Yı.
bu alt tarafı bir film karakteri deyip geçmeyin
YAŞAR USTA'nın yaptığını herkes yapamaz,
filmlerde bile olsa:)
o efsane olümmm,sevginin saflığı ve dünyada yenilmezliği,
ölümsüzlüğü o.şu kurduğu soluksuz cümleyi herkes kuramaz:
''koskoca adamsın paran var,pulun var,herşeyin var,binlerce kişi çalışıyor
emrinde;yakışır mı sana ekmekle oynamak,yakışır mı bunca günahsızı,çoluk çocuğu,karda kışta sokağa atmak,aç bırakmak.
ama nasıl yakışmaz.sen değilmisin öz kızına bile acımayan,
bir damlacık saadeti çok gören.
anlamıyor musun beyim bu çocuklar birbirlerini seviyor.
ama ben boşa konuşuyorum.sevgiyi tanımayan adama
sevgiyi anlatmaya çalışıyorum HIH.
seen büyük patron,milyarder,para babası,
fabrikalar sahibi saim bey.
sen mi büyüksün?
hayır ben büyüğüm.
ben,YAŞAR USTA,sen benim yanımda bir hiçsin.
anlıyor musun?bir hiç gözümde pul kadar bile değerin yok.
ama şunu bil.
ne oğluma ne gelinime
hiçbir şey yapamayacaksın,yıkamayacaksın,
dağıtamayacaksın,mağlup edemiceksin bizi.
çünkü biz birbirimize parayla pulla değil
sevgiyle
bağlıyız.
bizler
birbirimizi seviyoruz.
biz bir aileyiz.
bunu yıkmaya senin gücün yeter mi sanıyorsun.
dokunma artık aileme,
dokunma çocuklarıma,
dokunma gelinime,dokunma oğluma.
eğer onların kılına zarar gelirse;
ben,ömrümde bir karıncayı bile incitmemiş olan ben,
YAŞAR USTA,
hiç düşünmeden çeker vururum seni
anlıyor musun
vururum
ve
dönüp arkama bile bakmam..''

14 Ocak 2009 Çarşamba

BANKSY BENİM,HAYIR BENİM,HAYIR BENİM,HAYIR BENİM








NEZİHİ TOSUNCUK



Herkes tanımaz Nezihi'yi
hele Fenerbahçe'ye gönül vermeyenler hiç tanıyamaz.
ben de tanımıyordum bu efsaneyi.biryerler de karşıma çıktı.
okudum tanıdım okuduğum kadarıyla.keşke herkes futbola bu kadar tutkulu,aynı zamanda da neşeli,kendi kalesine attığı golle bile dalga geçer olabilse(hem de bir galatasaray maçında)

Nezihi TOSUNCUK yıllarca Fenerbahçe defansının göbeğinde
deli kuvvetiyle rakip forvetleri yıldırırmış.
aynı zamanda bu adam Aykut Kocaman'ı Fenerbahçe'ye kaçırmış.
bir galatasaray maçında kendi kalesine attığı golden sonra
dönemin efsanevi kalecisi Schumacher'e dönerek
'nasıl taktım' demiş ve kariyerini 38 yaşında
forvet olarak tamamalamış.evet forvet olarak.
lakabı deli imiş.
şimdilerde bjk'li ibrahim üzülmezin lakabından.
ama delilikte ibrahim nezihiyle yarışamaz bana göre.
bir keresinde çizgiden topu çıkartma pahasına kendisini sakatlamış ama gole engel olmuş.
Fenerbahçenin 3-0 geriden gelip 3-4 aldığı galatasaray
maçının ardından da
'3 avans 4te biter'lafını sölemiş ve bu laf günümüze kadar gelmiştir.
Nezihi'nin deli raporu olduğunu ileri süren futbolcular da varmış o tarihlerde.
deliliğine dair başka işaretler de varmış
mesela faul yaptığında'ısır ısır' diye motive edilirmiş.
zira faul yaptıktan sonra altın kolyesini boynundan çıkarır
onu ısırarak görev yerine dönermiş.
boluspor'da oynarken
bir iddaa üzerine
bolu sokaklarında
tek paçası kesilmiş pantolonla gezdiği rivayet edilirmiş
bunlar sadece bir kaç örnek bu deli dolu adam için.
bu delim adamın kendi kalesine gol attığı ve fenerbahçenin
galatarayı 5-1 yendiği maçın ardından sorulan bir soru üzerine verdiği yanıtla
noktayı koyalım.
maç sonrası mikrofonlara
'schumacher'e gol atmak
hep istediğim bir olaydı.kısmet bugüneymiş'